Wie we zijn

Het adviesbureau dat gedragswetenschap toegankelijk en praktisch toepasbaar maakt.

Gedragswetenschap heeft veel kennis voortgebracht over hoe het gedrag van mensen inzichtelijk en voorspelbaar te maken. Wij maken deze kennis toegankelijk en begrijpelijk voor het bedrijfsleven en overheden, zodat zij met de kennis van het gedrag van mensen hun strategieën kunnen verbeteren.

De diensten die Science for Strategy aanbiedt.

  Customer intelligence, het gedrag van klanten

  • Samen ontdekken hoe je klantloyaliteit positief kunt beïnvloeden.
  • Bepalen welke factoren koopgedrag stimuleren en dit versterken met slimme communicatie.
  • De vraagtekens die de aanschaf van nieuwe technologie geeft in het hoofd van de klant wegnemen.
  HR intelligence, het gedrag van medewerkers

  • Wij onderbouwen de keuze voor de nieuwe perfecte kandidaat die bij jouw organisatie past. We doen dit door eerst het gedrag van medewerkers binnen jouw organisatie te onderzoeken.
  • Wil je (on)zichtbaar verzuim verminderen? Vaak wordt het veroorzaakt door verkeerde gewoontes. Wij helpen je deze gewoontes te draaien.
  • Je wilt meer loyale en betrokken medewerkers? Wij adviseren hoe je dit bij heel verschillende typen personen kunt realiseren.
  Citizen Intelligence, het gedrag van burgers

  • Ontdek wat mensen drijft om meer te recyclen of energiebesparende middelen aan te schaffen.
  • Welke factoren bepalen dat mensen op je stemmen? Samen kunnen we jouw communicatie naar (potentiële) stemmers optimaliseren.
  • Heb je te maken met negatief gedrag zoals het niet betalen van gemeentelijke belastingen? Per persoon is het verschillend hoe je dit gedrag positief kan beïnvloeden. Gedragswetenschap is biedt de noodzakelijke inzichten.

Hoe Science for Strategy te werk gaat

Ons doel is altijd om een geoptimaliseerde strategie te leveren op basis van wetenschappelijke principes, waarbij het veranderen van het gedrag van mensen een essentieel onderdeel is. 

Intake
Samen bespreken we het doel en de uitdagingen.

Plan
We stellen een plan op om de noodzakelijke gegevens te verzamelen.

Uitvoering
De gegevens worden opgehaald met behulp van surveys en gegevens uit uw organisatie.

Analyse
Analysesoftware gebaseerd op gedragswetenschappelijke theorie verwerkt de gegevens.

Evaluatie
De resultaten worden besproken en concrete vervolgstappen worden samen bepaald.

Optimalisatie
De resultaten worden geïmplementeerd in de strategie. Herhaalmetingen toetsen de uitwerking van de strategie.

Wie zijn Science for Strategy

Jochem
Jochem heeft Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam gestudeerd en is daarna jarenlang werkzaam geweest als docent voor diezelfde opleiding. Hij is zeer vertrouwd met wetenschappelijke inzichten over hoe je communicatie het beste kunt afstemmen op de voorspellers van het gedrag dat je wilt beïnvloeden. Jochem is eigenaar van een communicatieadviesbureau in Den Hoorn.



Elroy
Elroy heeft een PhD. in Communicatiewetenschap (2018, Universiteit van Amsterdam) en is momenteel verbonden als post-doctoraal onderzoeker aan de Universiteit van Montreal. Hij is gespecialiseerd in het statistisch modelleren van communicatiewetenschappelijke inzichten. Elroy is eigenaar van een gedragswetenschappelijk onderzoeksbureau in Montreal.

Jos
Jos heeft jarenlang diverse managementposities uitgevoerd binnen DAEL Telecom. Hij heeft daar veel ervaring opgedaan in de ups-en-downs van een middelgroot aannemersbedrijf. Hiermee is de interesse gewekt in gedragswetenschap, omdat hij ontdekte dat het begrijpen van het gedrag van mensen een sleutelrol speelt in het succes van het bedrijf. Jos is de schakel tussen het bedrijfsleven en de wetenschap. Jos heeft de studies HTS werktuigbouwkunde en Executive MBA gedaan.